Povezovanje in naučene veščine v naravi 

Zaželeli smo si ven iz poplave dražljajev v življenje brez medijev, prometa in vrveža. Tako smo se v petek, 24. novembra, z nekaterimi radovedneži (7. r. – 9. r.) podali na navdušujočo dogodivščino, na vikend tabor v Rakov Škocjan. Tabor, ki je potekal v osrčju narave, je bil odlična priložnost za raziskovanje in odkrivanje neznanega. Vemo, da nam učenje po načelih doživljajske pedagogike omogoča, da razvijamo spoštovanje do narave in drugačnosti. 

Sprva smo se preizkusili v lokostrelstvu in odkrivali moč čutil pri orientaciji v naravi. Večer pa smo preživeli v družbi meteorologa, ki nam je pokazal in opisal inštrumente, s katerimi merimo vremenske pojave. Izvedli smo nekaj vremenskih eksperimentov (npr. tornado v steklenici in nastanek oblaka). 

V soboto smo se podali na krožno pot skozi Zelške jame, si ogledali značilne kraške pojave in naravne znamenitosti, kot so brezno, udornice in mali naravni most.  

Ena izmed najbolj navdušujočih dejavnosti tabora je bilo učenje veščin preživetja v naravi. Učenci so se pod vodstvom izkušenih mentorjev naučili, kako uporabiti naravne materiale, kot so suhe veje in listje, ter ustvariti ogenj brez sodobnih pripomočkov. Ta veščina ne le krepi preživetvene sposobnosti, ampak tudi spodbuja timsko delo in kreativnost. 

Skozi skupinske aktivnosti smo razvijali socialne veščine, gradili medsebojno zaupanje in sodelovanje. Svojo kreativnost so učenci pokazali v impro delavnici, kjer so interpretirali svoje življenje v vlogi Nezemljanov. Zahvaljujoč mladi kitaristki Manci smo si priredili tudi nepozaben glasbeni večer. 

Te dragocene izkušnje so si pridobili tudi mlajši učenci (4. r. – 6. r.). Ti so se podali v Rakov Škocjan v soboto, 9. decembra.   

Priložnost za učenje novih veščin so učenci pridobili s postavljanjem bivakov v zasneženem gozdu. Opazovali so sledi gozdnih živali in si ogledali posnetke le-teh. Seveda smo si vzeli čas tudi za igre na snegu. Tudi njim je učiteljica Tanja pričarala pravljični svet na poti skozi Zelške jame.  

Na koncu tabora so udeleženci odšli domov polni navdušenja in dragocenih izkušenj.  

Kaj so o taboru povedali starejši učenci? 

Starejše je najbolj navdušilo streljanje z lokom in dejavnost stezosledci. Pogrešali pa so več prostega druženja. 

Kako so izkušnjo doživeli mlajši učenci? 

Tudi učenci 4., 5. in 6. razredov, ki nas zanimajo skrivnosti narave, smo odšli v Rakov Škocjan. 

Po hitri vožnji smo bili zjutraj okrog 9-ih že na cilju. V domu smo najprej pomalicali. Nato je sledil pohod, kjer smo po poti opazovali različne sledi in ugibali, čigave so. Prišli smo do krmišča, kjer smo pustili hrano za živali. Sledil je ogled posnetkov zanimivih dogodivščin živali, ki pridejo na krmišče in jih posnamejo tamkajšnje kamere. 

Po kosilu smo se v skupinah preizkusili v kurjenju ognja in postavljanju bivakov. Po dobri pašti za večerjo smo se z učiteljicami v štirih skupinah igrali različne socialne, družabne in ustvarjalne igre. 

Preden smo trudni zaspali, smo si ogledali še potovanje po Zanzibarju in Tanzaniji ter prisluhnili dogodivščinam učiteljice Katje Kovač, ki je bila tam. 

Naslednji dan smo pozajtrkovali in se ob 9. uri odpravili na ogled jame. 

Domov so nas odpeljali starši. Bilo nam je zelo lepo. 

Hvala CŠOD Rak za zanimiv in poučen vikend. 

Katja Trampuž in mladi radovedneži