Ob novici o veliki količini zavržene hrane na naši šoli smo se odločili narediti majhne korake, da bi bilo v prihodnosti čim manj zavržene hrane in da bi se naš odnos do hrane spremenil.
Odločili smo se za akcijo po vzoru projekta “Hrana ni tja za v en dan” pod vodstvom organizatorke prehrane. Akcijo so začeli učenci prvih razredov in tako so se dalje tedensko izmenjevali učenci do petega razreda.
Kar nismo pojedli za kosilo, smo stresli v plastično posodo, ki so jo kuharice stehtale. Skrbno smo zapisali količino v tabelo in spremljali podatke tekom celega tedna. Že komaj čakamo razglasitev zmagovalcev, ki bodo za nagrado oblikovali jedilnik za en dan. Le kaj si bodo zaželeli na jedilniku?
Govori se, da so četrti in peti razredi tako padli v “igro”, da niso pustili prav nič ostankov. Bravo! Najbrž bi še sosedovo pojedli, če bi si ta sploh upal pustiti kaj na krožniku. Bodo pa zato sooblikovali razstavo o tem projektu, ki bo v jedilnici.
Poleg tega smo poslušali in prebirali tudi različne pravljice o zavrženi hrani. S pravljicami smo hoteli učence spodbuditi k razmišljanju, kako odvečno hrano še porabiti, koliko hrane lahko pojemo naenkrat, da zmanjšamo ostanke ipd.
Povezave do pravljic:
https://ekosola.si/wp-content/uploads/2021/10/Ko%C5%A1%C4%8Dek-pope%C4%8Dene-slanine.pdf
https://ekosola.si/wp-content/uploads/2021/10/Izbir%C4%8Dne-veveri%C4%8Dke.pdf
https://ekosola.si/wp-content/uploads/2021/10/Kruhek-Stanko-in-njegovo-sporo%C4%8Dilo.pdf
https://ekosola.si/wp-content/uploads/2021/11/Tine-in-Pisanko-ZGODBA-Z-ILUSTRACIJO_novobesedilo.pdf
https://ekosola.si/wp-content/uploads/2021/10/Na-na%C5%A1i-pici-jemo-kar-je-ostalo.pdf
Prvošolci so si naredili tudi vsak svoj pogrinjek in kasneje smo naredili še akcijo Zlata ptička, kjer smo iskali “ptičko”, ki je pojedla vse, kar si je vzela.
V letošnjem šolskem letu učence cele šole aktivno ozaveščamo in vključujemo v dejavnosti, ki prispevajo k zmanjševanju količine zavržene hrane ter spodbujajo boljši odnos do prehranjevanja. To področje vidimo kot ključen vidik našega projekta, saj gre za vseživljenjsko učenje, ki ga bodo učenci lahko prenesli v svoje odraslo življenje in s tem prispevali k ekološko ozaveščeni družbi. Glede na rezultate in zmanjšane količine zavržene hrane je bil cilj več kot uspešno dosežen.
Posebna zahvala pa gre tudi kuharicam za uspešno sodelovanje in podporo pri izvedbi te akcije.
Tina Dolgan, učiteljica PB