Včeraj, 12. marca, se je na naši šoli odvijal otroški parlament, na katerem je bilo govora o šolskem sistemu. Za otvoritveno glasbeno točko sta poskrbela učenca Filip Rupnik in Manuel Brundula, zasedanje pa sta vodili učenki Laura Metton in Zoja Sila.
Poleg predstavnikov od 6. do 9. razreda so bili na zasedanju prisotni še ravnatelj šole Alen Kofol, pomočnice ravnatelja, šolska svetovalna služba ter gostji Vanja Jelen, podžupanja Občine Sežana, in Ana Pangos, predstavnica Medobčinskega društva prijateljev mladine Sežana.
O sistemu, v katerega so vsakodnevno vključeni, so imeli učenci marsikaj povedati. Nekateri so šolski sistem primerjali s starejšimi šolskimi sistemi, o katerih so jim veliko pripovedovali starši, predvsem pa stari starši. Izpostavili so bistvene razlike med sistemi nekoč in danes in povzeli prednosti in slabosti. Nekateri učenci so si zamislili idealni šolski sistem in ga podrobno predstavili. Na ta način so izpostavili tisto, kar v aktualnem šolskem sistemu pogrešajo in pripravili teren za možne izboljšave. Spet tretji so slovenski šolski sistem primerjali s tujimi (italijanskim, angleškim, turškim, srbskim, španskim, norveškim itd.).
Veliko učencev je izpostavilo, da v šoli pogrešajo več praktičnega pouka. Želijo si manj klasičnih oblik pouka, več gibanja na prostem, aktivnih odmorov, več dnevov dejavnosti, šol v naravi, manj učnih vsebin in s tem manj ocenjevanj, ki so, kot so izpostavili, vedno vsa na kupu in zelo obsežna. Želijo si več predmetov, ki bi jih učili digitalne pismenosti in ekonomije, saj menijo, da jih to najbolj pripravlja za življenje. Želijo si tudi, da bi se lahko šole med sabo še bolj povezovale, tudi z drugimi državami, in da bi imeli več takih vsebin, ki bi jih učile komunikacijskih veščin. Želijo si, da bi se vedenje ocenjevalo, saj čutijo, da trenutni sistem dopušča tudi nespoštljive in neprimerne oblike obnašanja, saj nenazadnje vsi enako zaključijo obvezno šolanje.
Po končanih predstavitvah učencev so nekaj besed otrokom namenila še ravnatelj in gospa Ana Pangos, nato pa je sledila krajša debata med učenci. Razpravljali so predvsem o številu ocen in nacionalnih preizkusih znanja ter o pripravah na omenjene preizkuse.
Nekateri izmed učencev se bodo prihodnji teden, 18. marca, udeležili tudi medobčinksega otroškega parlamenta v Hrpeljah.
Monika Gec